Elocktron | blog

Retourvoorwaarden zakelijk klanten

Je bent hier:
< Alle onderwerpen

12.1 Voorraad producten, met uitzondering van alle op maat vervaardigde producten die niet aan uw verwachting voldoen, onjuist besteld of geleverd zijn, kunnen uiterlijk tot 14 dagen na factuurdatum geretourneerd worden. Reclamatie dient uiterlijk binnen 5 werkdagen, na klachtvaststelling, schriftelijk te worden gemeld bij Elocktron. Na ontvangst en goedkeuring van uw aanvraag ontvangt u binnen 3 werkdagen een RMA nummer.

12.2 Producten worden gecrediteerd mits aangeleverd bij Elocktron:

a. in originele verpakking
b. voorzien van Elocktron sticker (geen sticker/tape o.i.d. van eigen organisatie)
c. ongebruikt
d. onbeschadigd

12.3 Het retour recht heeft betrekking op vrijwel al onze producten. Met uitzondering van op maat vervaardigde producten. Op maat vervaardigde producten zijn producten die niet als standaard product op voorraad liggen bij de fabrikant. Dit heeft bijvoorbeeld betrekking op cilinders die voor u op maat worden gemaakt. Ook alle Salto deurbeslag en elektronische cilinders vallen onder maatwerk.

12.4 Artikelen die speciaal besteld en/of op maat zijn gemaakt worden niet geretourneerd en gecrediteerd.

12.5 Retourkosten

a. Voor het behandelen van retouren, ongeacht het product en aantal, wordt 20% retourkosten in rekening gebracht berekend over het totaalbedrag van de bestelling (m.u.v. goederen die door Elocktron onjuist geleverd zijn).
b. Minimale retourkosten (behandelings- & administratiekosten) bedragen € 25,- excl. BTW.
c. Geretourneerde artikelen die niet onder garantie vallen en/of aan de Elocktron Retourvoorwaarden voldoen, worden niet door Elocktron teruggestuurd, tenzij anders schriftelijk overeengekomen.
d. Kosten voor retourzendingen zijn te allen tijde voor de opdrachtgever.
e. Verzendkosten worden doorberekend, indien geretourneerde artikelen, die niet onder garantie vallen, op verzoek van klant teruggestuurd dienen te worden.

Lees ook: algemene voorwaarden zakelijke klanten.

Inhoudsopgave